Risig ekonomi..

Nu är det inte bara jag, utan även resterande delen av klassen som börjar märka av det hårda livet som fattig student.

med förra månades studiebidrag snart slut så börjar livet bli ganska knapert.. med tanke på att det är 20 dagar kvar till nästa studiebidrag och då det kommer får vi bara 5800 istället för 7500.. vilket betyder att nästa månad kommer bli en riktigt risig månad för alla i klassen. UTOM, jonas som hittade 12 000 på ett konto han hade.. och Jenny som har sparat bra!

nästa månad ska vi till vemdalen, betala skidor, hyra och massor med andra jobbiga utgifter som dessa 5800:- ska täcka upp.. det suger!

för att toppa allt detta har jag även fått ett inkassobrev från orsabostäder om att ajg missat en hyra med 11 dagar.. vilket suger ännu hårdare.

Nu när ni säkert tror att jag eller mina medmänniskor inte har något alls kvar att leva för så kan jag berätta vad som är ljuset i våra dystra mörka tider jusst nu.. SKIDÅKNING!!!!!

imorgon ska vi nämligen till Tandådalen för skidåkning då dom öppnar för säsongen imorgon torsdag!
här kommer en rolig bild också sen sist vi var i tandå där jag och skid 10s favoriter posar!



/jeppeeenatooorrrr med den dåliga ekonomin men glada humöret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0